I. Postanowienia ogólne
1. Polityka prywatności określa, jak zbierane, przetwarzane i przechowywane są dane osobowe Użytkowników niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu internetowego www.muzeum-stargard.pl (dalej: Serwis).
2. Serwis zbiera wyłącznie dane osobowe niezbędne do świadczenia i rozwoju usług w nim oferowanych.
3. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem Serwisu są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej RODO) oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.
II. Administrator danych
Administratorem danych osobowych zbieranych poprzez Serwis jest Muzeum Archeologiczno - Historyczne z siedzibą przy ul. Rynek Staromiejski 2-4, w Stargardzie (kod pocztowy: 73-110), tel.: 91 577 25 56, adres e-mail: info@muzeum-stargard.pl (dalej: Administrator).
III. Cel zbierania danych osobowych
Dane osobowe zbierane za pośrednictwem formularza kontaktowego na naszej stronie internetowej są przetwarzane w następujących celach:
- umożliwienie kontaktu z użytkownikami strony oraz udzielenie odpowiedzi na ich zapytania, prośby o informacje lub wnioski.
- zapewnienie odpowiedniego poziomu obsługi klienta oraz wsparcia technicznego.
- zakres zbieranych danych osobowych za pośredznictwem formularza kontaktowego obejmuje: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz inne dane podane dobrowolnie przez użytkownika w treści wiadomości.
- podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda użytkownika udzielona podczas wypełniania formularza kontaktowego (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub uzasadniony interes administratora danych w celu odpowiedzi na zapytania użytkowników (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zapytanie oraz przez okres wymagany przepisami prawa.
- dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom trzecim, takim jak dostawcy usług IT, wyłącznie w celu realizacji powyższych celów oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- użytkownikom przysługują prawa dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
Dokładamy wszelkich starań, aby chronić dane osobowe użytkowników przed nieuprawnionym dostępem, ujawnieniem, zmianą lub zniszczeniem poprzez wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych.
IV. Rodzaj przetwarzanych danych osobowych
Administrator może przetwarzać dane osobowe Użytkownika: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
V. Okres przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane przez okres:
- gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy – do momentu przedawnienia roszczeń po jej wykonaniu,
- gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda – do momentu jej odwołania, a po odwołaniu zgody do przedawnienia roszczeń.
W obu przypadkach termin przedawnienia wynosi 6 lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe i roszczeń dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej – 3 lata (jeśli przepis szczególny nie stanowi inaczej).
VI. Udostępnianie danych osobowych
1. Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane: podmiotom powiązanym z Administratorem, jego podwykonawcom, podmiotom współpracującym z Administratorem np. firmom obsługującym e-płatności, firmom świadczącym usługi kurierskie/pocztowe, kancelariom prawnym.
2. Dane osobowe Użytkowników nie będą/będą przekazywane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
VII. Prawa Użytkowników
1. Użytkownik Serwisu ma prawo do: dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody w każdej chwili (co nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego w oparciu o zgodę przed jej cofnięciem).
2. Zgłoszenie o wystąpieniu przez Użytkownika z uprawnieniem wynikającym z wymienionych praw należy przesłać na adres info@muzeum-stargard.pl
3. Administrator spełnia lub odmawia spełnienia żądania niezwłocznie – maksymalnie w ciągu miesiąca od jego otrzymania.
4. Użytkownik ma prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że przetwarzanie narusza jego prawa i wolności (RODO).
VIII. Pliki cookies
1. Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu poprawy jakości usług oraz analizy ruchu na stronie. Poniżej znajduje się szczegółowa lista plików cookies używanych przez Google Analytics:
_ga: - używany do rozróżniania użytkowników. Domyślny czas wygaśnięcia wynosi 2 lata.
_gid: - używany do rozróżniania użytkowników. Domyślny czas wygaśnięcia wynosi 24 godziny.
_gat: - używany do ograniczania liczby żądań. Domyślny czas wygaśnięcia wynosi 1 minutę.
2. Użytkownik ma możliwość zarządzania plikami cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik może również wyrazić zgodę na używanie plików cookies lub odmówić ich używania poprzez odpowiednie ustawienia w przeglądarce.
3. Jak zarządzać plikami cookies:
Większość przeglądarek internetowych umożliwia kontrolowanie plików cookies za pomocą ustawień przeglądarki. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała pliki cookies lub informowała o ich wysyłaniu. Pamiętaj jednak, że wyłączenie plików cookies może wpłynąć na funkcjonalność naszej strony internetowej.
Aby dowiedzieć się więcej o zarządzaniu plikami cookies, odwiedź sekcję pomocy w swojej przeglądarce internetowej.
IX. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie.
1. Dane Użytkowników nie mogą być przetwarzane w zautomatyzowany sposób tak, że na skutek tego mogłyby zapaść wobec nich jakiekolwiek decyzje.
2. Dane Użytkowników mogą być profilowane celem dostosowania treści i personalizacji oferty po wyrażeniu przez nich zgody.
X. Postanowienia końcowe
1. Administrator ma prawo do wprowadzenia zmian w Polityce prywatności, przy czym prawa Użytkowników nie zostaną ograniczone.
2. Informacja o wprowadzonych zmianach pojawi się w formie komunikatu dostępnego w Serwisie.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce prywatności obowiązują przepisy RODO i przepisy prawa polskiego.
Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Damian Szmit: iod@data.pl